Virka matta av påslakan

Riv remsor av gamla lakan och virka med en tjock nål nr 12. Temat hos Monthly Makers denna månad var tyg. Först kändes temat jättesvårt men så kom jag på att jag hade sparat ett gammalt trasigt lakan en gång. Letade fram lakanet och så föll allt på plats, jag skulle självklart virka en matta av lakanet!


Började googla lite information om att virka i lakan och insåg att . VIRKA EN RUND MATTA AV GAMLA PÅSLAKAN.

Mattor tycker jag är en himla trevlig grej som verkligen bidrar till att mysa till ett hem och mycket roligare än att köpa en är ju att göra en själv! Nu besitter jag ju inte världens största tålamod så en vardagsrumsmatta hade till exempel varit en allför . Tygremsor: Gratis beskrivningar för dig som vill sticka och virka av gamla T-tröjor och slitna lakan (trikågarn, mattrasor). När jag stickade vår hallmatta av gamla påslakan valde jag dominostickning, men det går förstås lika bra med ihopsydda längder av mosstickning.


Stoff och stil, som vill att du . Minns ni att jag klippt sönder ett påslakan i flanell? Jag har hintat lite här om vad det skulle bli, men de flesta hade kanske redan räknat ut vad jag tänkt med alla ” mattrasorna”. Nu har jag i alla fall äntligen virkat färdigt min trasmatta. Mest för att jag inte alls haft någon lust att virka men .

Vänd såhär så blir det en enda lång remsa att göra ett nystan av. Börja virka runt med ökning på alla varv. Jag använder nål nr och virkar bara fasta maskor.


Inget mönster har jag utan lägger ofta ner arbetet platt och ser så det inte skålat eller bubblat sig. Till min matta har det gått åt tre fjärdedels påslakan. I just tie the pieces together and the knots dont really matter.


Hitta denna pin och fler på Awesome Crafts av craftmoore. How to weave no sew custom floor rug step by step . Av två gamla påslakan har jag rivit remsor och virkat mig en rund matta. Den här kallar jag min vasaloppsmatta för under loppet i söndags virkade jag de brokiga varven, och visst påminner de om myllret vid starten i Sälen.


Har också tänkt virka mattor av gamla lakan, men jag tänkte mig raka sådana. Här är en underbar rund virkad matta som jag håller på med. Virkad matta av gamla lakan! Det i mitten är påslakan och det röda runt om är en stuvbit jag hittade. Mattan kommer gå i vitt, rött och grönt, väldigt somrigt.


Drömmer om en vit, stor och rund. Jag har tänkt att riva påslakan i remsor och sedan virka fram och tillbaka så det blir en rektangulär matta. Undrar just hur mycket lakan det .

Av gamla t-shirt klipper jag lagom breda remsor runt,runt och hit och dit för att få ut så mycket som möjligt av hela tröjan. Jag håller på med en virkad matta av gamla påslakan , men jag gör den inte rund. Förra Lördagen började jag virka en rund matta , hade funderat på det en ti och då jag hittade en inspirerande bild på instagram, kunde jag inget. Min matta blev självfallet inte lika snygg som den jag fick inspiration ifrån, men för att vara min första matta , så gokänner jag…. This Pin was discovered by Nina Mård.


Discover (and save!) your own Pins on Pinterest. Funderar på att virka en rund matta av egenrivna mattrasor till mitt sovrum, men har ingen beskrivning. Hur ofta är det lämpligt.


Jag tycker också det är rätt tungt att virka en hel trasmatta, så jag har virkat en väska (korg?) av trasmattor (rivet av gamla lakan o påslakan ), det var riktigt roligt. Min största passion i livet är att sticka och virka. Strumpor, vantar, mössor,spindelsjalar,korgar,mattor,blommor you name it:) Min kära stickemoster Linnea lärde mig sticka när jag var år och sen har jag bara fortsatt. Rundvarv 1: lm i den 1:a st, virka så många stolpar i ringen så att den kan slutas, utan att det veckar sig.


Jag har nu jämfört olika mönster som jag gillar och testat lite egna idéer och knåpat ihop ett eget virkmönster. Lägger ut mitt mönster här - så att ni också kan virka en matta om ni vill.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Aurinkokellon suunta

Lattiakaivon tiivisteen vaihto

Spinaalistenoosi leikkaus riskit