Tpms anturi hinta

Tilaa TPMS -rengaspaineanturit helposti Laatuvanteen verkkokaupasta. Meiltä saat rengas-vannepaketin valmiiksi ohjelmoiduilla TPMS - antureilla helposti netistä, myös osamaksulla. Olemme toimittaneet rengaspaineantureita ympäri Suomea niin BMWhin, Mercedes Benzeihin, Jaguareihin kuin Porscheihin ja lukuisiin . Suora TPMS -järjestelmä mittaa rengaspaineita anturilla , joka on asennettu yksilöllisesti jokaiseen pyörään.


Suora järjestelmä yksilöi jokaisen renkaan ja voi kertoa jokaisen renkaan ilmanpaineen erikseen.

Uusi anturi on yleensä ohjelmoitava erikseen auton TPMS - järjestelmään, mutta on myös olemassa itseohjelmoituvia . EU-säädöksen piiriin kuuluvissa autoissa on tehtaalta tullessaan jo asennettu painevahtijärjestelmä, joka on siten sisältynyt auton ostohintaan. Anturissa on itsessään mm. Laite mittaa renkaan sisällä olevaa painetta ja lähettää tietoa auton rengaspaineenmittausjärjestelmään. Jos jossain renkaassa on erillainen paine, kuin muissa renkaissa, hälyyttää järjestelmä autoilijaa matalasta paineesta . Epäsuora järjestelmä: Auto laskee rengaspaineet ABS antureita apuna käyttäen.


Reagointi hitaampaa kuin.

TPMS : Tulee englannin kielisestä termistä Tire Pressure Monitoring System eli rengaspaineen valvontajärjestelmä. Omaani hinta oli 60€ ja aikaa meni yli puoli tuntia. Ensiasennusrenkaissa (yleensä kesärenkaat) painetunnistimet sisältyvät hintaan. Renkaiden paineenvalvontajä̈rjestelmä̈n ( TPMS ) saa . Mihin se ne unohtaa siinä renkaanvaihdon yhteydessä.


Kloonaamisen koko idea on siinä, että auto ei edes tunnista anturin vaihtuneen. Niinpä, ei automyyjän tietotaito varmaankaan olisi riittänyt sen selvittämiseen - saatikka että homma edes menee niin vaikka väittikin. Laadukkaat unisensor anturit korvaavat alkuperäisanturit TPMS -järjestelmässä. Kaikki ALCAR vanteet ovat jo valmiiksi sopivia langattomien TPMS antureiden asentamiseen. Cub unisensor 433MHZ yleismallinen TPMS rengaspaineanturi.


Asiaa koskevat tiedot on kirjattu myös TÜV todistuksiin. Aktiivisessa järjestelmässä jokaisessa pyörässä on oma anturi , joka mittaa ilmanpainetta ja varoittaa poikkeavasta paineesta. Euroopan alueella myytävissä autoissa järjestelmä toimii 4MHz taajuudella ja USA:n markkinoilla 3MHz taajuudella.


Ammattitaitoisesta rengasliikkeestä löytyy antureita kaikkiin autoihin eli . Vianmääritystä varten työkalut ottavat radion välityksellä yhteyden antureihin , jolloin TPMS :n häiriö näkyy työkalun näytössä.

Yleensä vain kalliimman hintaluokan laitteissa on toiminto, joka muodostaa suoran liitännän OBD:n kanssa ja opettaa sen kautta uudet anturit. Yleisanturien ohjelmointi ajoneuvokohtaisilla tiedoilla . Aktiivinen TPMS -järjestelmä perustuu renkaan sisällä olevan anturin suoraan paineen ja lämpötilan mittaukseen. Passiivisen rengaspaineen seurannan lähtökohtana on paineen alenemisesta johtuvan renkaan pyörimisnopeuden muutoksen havaitseminen.


Käytettävästä ilmanpaineen seurantajärjestelmästä päättävät . Tämän ovat havainneet varsinkin Amerikan autojen harrastajat (mm. Cadillac, Corvette jne) sekä ulkomailta muuttoauton tuoneet. Tähän meillä löytyy myös ohjelmoitava anturi.


Saamme myös korvattua vanhat vioittuneet anturit sekä tiivisteet. Monissa ajoneuvoissa tullaan käyttämään järjestelmiä joissa anturit ovat rengasventtiileissä. Bosch on kehittänyt rengasventtiilien diagnoosiin . Autonvalmistajat saattoivat valita joko suoran tai epäsuoran TPMS -järjestelmän. Jos OCF jäsenillä tarvetta piipitykselle Jyväskylän alueella niin piipitellään ajotietokone ja anturit kuntoon. Jokaisessa renkaassa olevan anturin hinnan lisäksi kuluja tuo se, että renkaat on jatkossa vaihdettava rengasliikkeessä.


Marraskuun alussa jokaisessa myydyssä uudessa autossa tulee olla TPMS -järjestelmä, jossa auton kaikissa renkaissa on renkaanpaineen tunnistava anturi. Tuota järjestelmää ei ilmeisesti voi sammuttaa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Aurinkokellon suunta

Lattiakaivon tiivisteen vaihto

Spinaalistenoosi leikkaus riskit