Autotallin kynnys kulmarauta

Moni tuntuu laittaneen, mutta onko se oikeasti tarpeellinen? Mihin ratkaisuihin muut olette päätyneet ja millä perusteilla? Teräspeikolla olisi siihen sopiva osa, mutta on vain melko tyyris: sinkittynä n. Etureunan pokkaus on astetta. Kynnyksen kiinnitys betoniin käy esimerkiksi liimaamalla tai .

Siis siihen tulee se kulmarauta valun yhteydessä, mutta mihin sijoitetaan? Löytyykö netistä jostain hyviä leikkauskuvia kynnyksestä ? Miten sen voisi katkaista? Tarkoitus siis lähiaikoina valaa lattia talliin ja yhtälailla tarkoitus sitten joskus . Koska talleja on kaksi niin tänään on vuorossa toisen kynnyksen valu samalla periaatteella. Eristeenä käytettiin SPU:ta.


Kylmäsilta autotallin taitto-oven kohdalla.

Katkon kanssa ei ole sitten niin isoa vaaraa vesikierron pysähtymisen aiheuttamasta jäätymisestä kynnyksen lähellä. Jacka suunnitteli foumia kynnysraudan alle, mutta itestä tuntuu huteralta ratkasulta kun kolauttaa kunnolla kynnystä vasten jollain vehkeellä. Tää aihe vois kuulua lattia puolellle, mutta jahkailevat siellä vain parketin ja laminaatin paremmuudesta, joten laitoin sitten tänne. Eli miten olette valaneet autotallinne lattian oviaukon kohdalta?


Jonkinlainen valukatkohan siihen olis hyvä saada, ettei tulis kylmäsiltaa, mutta miten se pitäis tehdä, että olis . Itse rakennan uutta autotallia ja lattiavalua tehdessä selvittelin myös tätä kylmäsillan katkaisua oven kohdalla ja päädyin siihen että vedin laatan yhtenäisenä noin 20cm oven ulkopuolelle. Syynä juurikin tuo oven mahdollinen jäätyminen kiinni. Laatta kun on yhtenäinen ja kynnyksen kohdalla kaatoa, niin . Sähkösinkitty kulmarauta. Kalustekulmia voidaan käyttää erilaisiin rakennelmiin, joissa osat liitetään toisiinsa kulmassa, esimerkiksi rakennettaessa hyllykköä tai kaappia.


Mikäli sää olisi ollut valupäivänä huono, olisimme valaneet sen joku toinen päivä. Syy siihen, miksi valitsimme Betonikuninkaat tekemään lattiavalumme oli se, että edellinen lattiavalumies joutui perumaan tulonsa. Autotallin valu varattiin mukaan säävarauksella. Joten piti nopealla aikataululla saada uusi . Ovet on vääntöjousilla kevennettyjä niin, ettei.


Tilanne, autotallin nosto-ovi toimii sähköisell automatiikalla.

Kippioven vastinpinta on jäykähköä . Kyllä se karmi kannatta tehdä ensin. Ja siihen lattiaan olis pitäny laittaa kulmarauta valuvaiheessa. Mä en tiedä mikä pointti on tehdä välykset niin pieniksi ettei lukkorungon esilehti mahdu väliin ilman upotusta . Lisäkaukosäädin Isomatic- sekä Liftronic-5ja 7-moottoreille. Yhdellä kaukosäätimellä mahdollisuus ohjata kahta erillistä autotallin nosto-ovea. Helppokäyttöinen ja kompakti kaukosäädin.


Laittelin stopparilaudat oviaukkoihin, ettei betoni valu suotta kynnyksen päälle. Mahtuu vielä oven asentamaan sille varattuun aukkoon. Nyt odotellaan muutama tunti, että pinta hieman kovettuu ja sitä pääsee hiertämään. Samalla pintaan laitetaan Mastertop pinnoite.


Se on heti valmis pinta . Tähän väliin kuitenkin hieman insinörip rnoa, eli miten meillä toteutetaan autotallin nosto-oven kynnys , ja sinne jemmattu sulanapitokaapeli. Ensin valettiin lattialaatta, jonka reunassa oli sinkitty kulmarauta. Sen jälkeen tuota nauhaa siihen pystyyn ja valettiin ulkopuolen kynnys. Tuo linja jää suoraan nosto-oven tiivisteen alle.


Hyvin on kaks talvee toiminut.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Runkotolpat nurkka

Aurinkokellon suunta

Spinaalistenoosi leikkaus riskit