Virkmönster matta

Välkommen till DROPS Design! Här hittar du mer än 100. Sedan virkas det st SAMTIDIGT som det virkas RÄNDER – se förkl ovan!


Jag har länge varit sugen på att virka något med tekniken c2c, dvs corner to corner. Det var väldigt roligt och annorlunda när arbetet växer på diagonalen istället för på vanligt sätt.

Tekniken är enkel och min matta klarar även du som nybörjare att virka,. Jag har nu jämfört olika mönster som jag gillar och testat lite egna idéer och knåpat ihop ett eget virkmönster. Lägger ut mitt mönster h….


Vi har även en virkskola för dig som är nybörjare och vill lära dig att virka. Så här virkar du en rund matta av T-tröjor: Låt mig nu besvara den eviga frågan Var hittar jag ett virkmönster till en rund matta ? Virkmönster från Järbo Garn. Du behöver inte en beskrivning.

Om du virkar med egenhändigt skurna och klippta trikåremsor är det faktiskt bättre att fullständigt skita i . På den här sidan samlas gamla klassiska virkmönster , mormorsrutor (Granny squares), stickning, påtning, tips mm. För att kopiera en länk till ett mönster, högerklicka på det i innehållsförteckningen och välj kopiera genväg eller kopiera länkadress. Gillar du att handarbeta och virka? Då har du kommit alldeles rätt.


I want to learn how to do this. She makes them sound so easy! Gonna have to tear some old sheets into strips and try this! Gratis virkmönster till mössa och halstub.


Mönster, beskrivning, foto. Nu har jag skrivit ihop mönstret till den ovala mattan. Det tog lite längre tid än vad jag beräknat, för… ja, livet kom emellan! Varje inlägg med mönster jag gör på bloggen tar ungefär en arbetsdag att sammanställa och då räknar jag tiden för text, textredigering, fotografering, fotoredigering och layout. Men bäst är förstås den färgglada badrumsmattan med fransar!


Den skulle verkligen pigga upp i badrummet och den är inte särskilt svår att göra.

Den ska virkas i ett lite tjockare bomullsgarn så det går fort att bli färdig. Nu har vi översatt flera nya beskrivningar från våra kära vänner på Hoooked! Förutom flera trendriktiga väskor så hittar du bland annat en Mandalamatta, en söt drake vid namn Duncan, en snygg tidningskorg och några sköna sittpuffar. Självklart finns alla tillgängliga för gratis nedladdning! Vare sig du är nybörjare eller proffs på att virka, vi har pyssel och mönster för alla!


Lär dig att virka steg för steg – eller ge dig på de mer avancerade. Låt dig inspireras bland hundratals gratismönster. Klicka på den kategori du önskar titta på, så kommer du direkt till rätt avdelning. Amanda - Drops Cotton Merino.


Knitted RugKnitting BlanketsDrops DesignFree Pattern FringesKnit PatternsDrops PatternsParisGarter . Virka mössor till Hjälpstickan.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Aurinkokellon suunta

Lattiakaivon tiivisteen vaihto

Spinaalistenoosi leikkaus riskit