Virka matta zpagetti mönster

Så här fin blev min blomstermandala - matta i Ribbon XL, när Christina Carlsson virkade den till sin gästtoalett i färgerna Black Night, Stone Grey o Sandy Ecru. Mönstret hittar du i min blogg! Hitta denna pin och fler på Virkat av . Zpagetti är utmärkt att virka mattor, sittpuffar, korgar och andra inredningssaker med. Här i bloggen har jag delat många mönster med er på saker jag virkat med Zpagetti !

Inlägg om Hoooked Zpagetti skrivna av BautaWitch. Virkad matta med ljusslang Made by BautaWitch Jag kontaktade ”the Hoooked. Vill du virka din puff eller kanske bara en så här snygg kudde till soffan, följ detta enkla mönster ( som dock kräver att du har virkat förut och vet hur du ökar och minskar antalet maskor):. Och extra roligt är det så klart, om man virkat dem själv!


Det här är min lilla samling som alla är virkade i Hoooked Ribbon XL samt matchande necessär. Virkade mattor har jag gjort några stycken de senaste åren. Jag har nu jämfört olika mönster som jag gillar och testat lite egna idéer och knåpat ihop ett eget virkmönster.

Lägger ut mitt mönster här - så att ni också kan virka en matta om ni vill. Nu har vi översatt flera nya beskrivningar från våra kära vänner på Hoooked ! Förutom flera trendriktiga väskor så hittar du bland annat en Mandalamatta , en söt drake vid namn Duncan, en snygg tidningskorg och några sköna sittpuffar. Självklart finns alla tillgängliga för gratis nedladdning!


Jag har virkat efter mitt eget mönster som ni hittar under Virkbeskrivningar och med virknål nr 12. Hos Järbo finns det dessutom. Kul att de säljer återvunnet garn i alla fall :-) Var båda rullarna trikågarn?


Det e ju himla mkt mjukare att virka i än bomullstrasor! Trikågarn tillverkat av rester från modeplagg. Finns i flera olika färger i olika storlek på koner. Virka roliga saker såsom väskor, mattor, kuddar.


Garn: Hoooked Zpagetti i svartvitt, bomull, övriga fibrer. Garnåtgång: rullar svartvitt Hoooked Zpagetti. Lyft sista m på varje v med.


Klipp bandgarnet till halva bredden så blir det smidigt att virka med.

Find and save ideas about Virka matta on Pinterest. See more ideas about Virka runt, Virka zpagetti and Mattor mönster. Gilla eller ogilla gärna men lämna.


Så fin matta virkad i Zpagetti av duktiga My Henriksson! Bara fm o min uddspets som du hittar mönster på i min blogg. Mattan är ca 90cm i diameter o det går litet drygt nystan! Artikelnr: Morgan Kategori: MÖNSTER , IDÉER, DIY OCH INSPIRATION.


Garnkvalité och åtgång: Hoooked Zpagetti , nystan. Varv 5: lm (=halv stp som senare virkas samman som sammanvirad dstp) Virka samman dessa lm med stp till så det sammanlagt blir sammanvirkade dstp. Jag har fortsatt virka med zpagettigarn, men insåg att de flesta mönster som finns på nätet är tänkt till det tunnare zpagettigarnet. Jag har använt zpagetti XL, vilket alltså är riktigt kraftigt och passar bäst till att virka en matta eller en större korg. Ska vid tillfälle köpa det andra zpagettigarnet och testa virka lite . Entdecke und sammle Ideen zu Mattor med mönster auf Pinterest.


Weitere Ideen zu Mattor mönster , Virka zpagetti und Virka matta. Det finns trikågarn att köpa i stora nystan och sådant ”garn” passar jättebra att virka sittpuffar med. Ett exempel på ett sådant trikågarn är Zpagetti från det nederländska företaget Hoooked.


Såväl som det finns virkmönster till sittpuffar på internet, så finns det även mönster på stickade sittpuffar. Vem kan stå emot de här söta sällskapsdjuren? Virka flera stycken och ge bort dem i flock. Encuentra y guarda ideas sobre Virka matta en Pinterest.


Ver más ideas sobre Virka runt, Virka zpagetti y Mattor med mönster. Stoff och stil, som vill att du använder deras trikågarn, bjussar på stickbeskrivningen på en liten matta i björnbärsmönster. Kan du inte bestämma dig huruvida du ska sticka eller virka en matta ? Kombinera båda teknikerna!


I Bimas beskrivning mixar du virkade och stickade kvadrater av mattrasor.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Aurinkokellon suunta

Lattiakaivon tiivisteen vaihto

Spinaalistenoosi leikkaus riskit