Nissan micra kokemuksia

Olen tutkaillut noita pikkuautoja ja nyt kartoituksen kohteena on Micra , lähinnä kiinnostaa tommonen vm. Siis onko auto varmatoiminen, pienikulutuksinen ja ennenkaikkea ruostuuko auto helposti? Heppoisia osia täynnä oleva kurja koirankoppi. Maalikin lohkeilee vanhemmiten irti, kylmäjuotoksia elektroniikassa, moottorihäiriön valo palaa, takajarruista irtoaa kitkapinta, kojetaulu niin pehmeää ämpärimuovia ettei katkaisijoita saa irti polttimonvaihtoa varten tärvelemättä koko ympäröivää kojetaulua, . Erityisesti muistot liittyvät Micran kahteen ensimmäiseen sukupolveen, kulmikkaaseen K10:iin, ja Euroopan vuoden autoksikin valittuun K11:een.


Hyvää: rohkea ulkonäköpäivitys, jämäkkä alusta, sisusta.

Huonoa: tunnoton kaasupoljin, hengetön moottori, takapenkin mitoitus. Viides sukupolvi on suunniteltu puhtaalta pöydältä, ja se myös tuntuu. Tykkäsimme Rohkeista muodoista Laatuvaikutelmasta Personoitavuudesta Emme tykänneet Heikosta a. Sen perusmalli Visia – varustetasolla ja 1-litraisella 70hv bensaturbolla maksaa 14.


Siis perusmalli, mutta ei missään nimessä karvalakkimalli kuten täysin riisuttuja perusmalleja on aina kutsuttu. Nimittäin oletteko kuulleet perusmallista, jossa on . Me saimme ajoon parhaan varustetason eli Tekna- version. Aiemmat Micrat eivät ole olleet olemukseltaan kovinkaan sporttisia, mutta uutta Micraa voi helposti sellaiseksi luonnehtia.

Pieni ja ketterä auto mielletään usein kaupunkiautoksi. Micrassakin on edelleen parasta ketteryys ja kaupunkiajon helppous, mutta mikä on auton yleiskunnon taso? Malli uudistui kymmenen vuotta myöhemmin, ja uusi Micra tuli ryminällä. Nissan Micra uudistui rajusti.


Suht pian auton käyttötarve vähenee huomattavasti ja ne vähät ajot pystyy sitten suorittamaan pienemmällä autolla aivan hyvin. Micrassa olisi etuna pienempi kulutus, pienemmät vakuutusmaksut. Kaikenlaiset kokemukset. Neljännen sukupolven Micra on tyyliltään samankaltainen kuin kaksi edeltävää mallia.


Pikkuautoluokkaan on viime aikoina esitelty poikkeuksellisen paljon uutuusmalleja. Onneksi useimmat uudet pikkuautot ovat persoonallisuuksia, jotka erottuvat joukosta. Edellinen Micra oli tuotannossa peräti vuotta, mikä on poikkeuksellinen lukema . Nyt otimme koeajoon Micran uusimman version, joka onkin käynyt läpi todellisen muodonmuutoksen.


Ja samalla myös nuorentumaan – ja kasvamaan kokoa. Vihdoinkin pääsin itsekkin koeajamaan tällä uusimmalla Micralla, jossa on huisit -litran . Silti Micra on yhä kaupunkipyörittelyyn suunnattu pikkuauto. Pituusmittaa on rutkasti aiempaa enemmän: kokonaispituus on nyt hitusen alle neljä metriä, aivan kuten . Käsiteltävyys kaupunkiajossa. Takaosan muotoilu on sen sijaan toista maata ja töpöperä tuntuu tylsänmallisine .

Se on mielenkiintoinen japanilainen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Runkotolpat nurkka

Aurinkokellon suunta

Spinaalistenoosi leikkaus riskit